یزدان پلیمر غرب

لوله پلیکا | لوله پلی اتیلن

یزدان پلیمر غرب

لوله پلیکا | لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلیکا

قیمت لوله پلیکا

لوله پلیکا از جمله لوله‌هایی است که کاربرد زیادی دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب قصد داریم درباره این لوله ها و مزایای آن بیشتر صحبت کنیم. همچنین قیمت لوله پلیکا را نیز بررسی کنیم.

آشنایی با لوله پلیکا

یکی از آلیاژهای پلیمری که کاربرد فراوانی دارد، لوله پلیکا است. این لوله به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله پلیکا در رنگ سفید و خاکستری و ابعاد و انواع مختلف در بازار موجود است. این لوله در دو شکل پی وی سی و یو پی وی سی تولید می‌شود. مدل upvc ماندگاری بیشتری دارد و جدیدتر است.

یک تقسیم بندی دیگری نیز طبق مقاومت و ضخامت وجود دارد که شامل سه دسته پلیکا فشار ضعیف، نیمه قوی و فشار قوی می‌شود.. یکی از دلایلی که باعث شده این لوله‌ها جایگزین لوله‌های دیگر شوند، مقاومت بالا و قیمت مناسب آن‌هاست. همین مساله دلیل استفاده از آن در صنایع مختلف است.

 مزیت‌های لوله پلیکا

این نوع لوله‌ها به خاطر مزیت‌های فوق العاده‌ای که دارند، پر کاربرد هستند و طرفداران زیادی دارند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مزیت‌های این لوله اشاره کنیم، می‌توان گفت:  از آنجایی که اصطکاک این لوله‌ها پایین است و زیر نیست، عوامل باکتری زا در این لوله‌ها رسوب نمی‌کند.

یکی دیگر از مزایای آن مقاومت در برابر مواد شیمیایی است. این لوله مقاومت زیادی دارند و تا رسیدن به دمای بالا واکنشی نشان نمی‌دهند. همین عامل باعث شده تا در کارخانه‌ها با اینکه مواد شیمیایی وجود دارد اما از این لوله‌ها استفاده کنند. 

همچنین این لوله‌ها سبک بوده و دارای وزن کمی هستند. البته با وجود وزن کم مقاومت آن‌ها پایین نیست و حمل آن‌ها آسان است‌. همین مساله نیز در قیمت لوله پلیکا تاثیر گذار است.

علاوه بر این موارد، از دیگر مزایای لوله‌ها پلیکا می‌توان به نصب آسان، مقاومت در برابر ضربه و آسیب، عایق بودن در برابر حرارت و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

بررسی قیمت لوله پلیکا

همان طور که پیش تر اشاره کردیم لوله پلیکا با وجود مزایای زیادی که دارد، اما قیمت آن نسبت به لوله‌های دیگر مناسب است. در حقیقت این لوله با اینکه مقاوم و سبک است و یک عایق حرارتی محسوب می‌شود اما قیمت بالایی ندارد. همه این موارد دست به دست هم داده‌اند تا این لوله را به یک محصول پرطرفدار و پر کاربرد تبدیل کنند. به طوری که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم قیمت لوله پلیکا را بررسی کنیم باید اشاره کرد که به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد‌ . از جمله این فاکتورها می‌توان به شکل این لوله و ابعاد آن اشاره کرد. همچنین شرکت تولیدکننده نیز در تعیین قیمت این لوله‌ها تاثیر گذار است.

به عنوان سخن پایانی باید به این نکته اشاره کنیم که در زمان خرید این نوع لوله‌ها حتما به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه کنید. زیرا ممکن است محصول بدون کیفیت قیمت پایینی داشته باشد اما خیلی زود آسیب ببیند و مجبور به پرداخت مبلغ اضافه برای تعمیر یا جایگزینی آن شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد