یزدان پلیمر غرب

لوله پلیکا | لوله پلی اتیلن

یزدان پلیمر غرب

لوله پلیکا | لوله پلی اتیلن

لوله pvc

انواع لوله های pvc
به تاریخچه لوله کشی که نگاهی بیاندازیم ، متوجه میشویم که ایرانیان در ابتدا از سوفال برای لوله کشی استفاده میکردند. اما امروزه در ایران و سراسر جهان برای این کار ، انتخاب های متنوعی وجود دارد. این تنوع در زمنیه های مختلف وجود دارد. در این میان لوله پلاستیکی نیز در دسته خود دچار تنوع بسیار شده است. یکی از لوله های پلاستیکی ، لوله های pvc است. این لوله ها یکی از پر تنوع ترین لوله های پلاستیکی هستند و دارای مزیت های زیادی می باشند. انواع انواع لوله های pvc
به شرح زیر است.
1.u–pvc
یکی از انواع لوله های pvc می باشد.این تیپ فاقد پلاستیک است و هیچ مواد پلاستیکی (نرم کننده) به ترکیب pvc افزوده نشده است.pvc فاقد پلاستیک به pvc سخت مشهور است.
U–pvc متداول ترین نوع pvc برای لوله ها و اتصالات از قبیل حمل و نقل آب آشامیدنی، خاک و پسماند و فضولات، فاضلاب و مجرا زیر زمینی و کاربرد های صنعتی است.
لوله ها و اتصالات u–pvc مزایای کثیری دارند.
آن ها یک گزینه ی ایمن جهت حمل و نقل آب آشامیدنی، سبک برای استفاده و قرون به صرفه و اقتصادی هستند.
از ویژگی های فنی می توان به عملکرد مکانیکی بالا، میزان تحمل بالا ،مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد.
لوله های u–pvc دارای ویژگی های محیطی قابل توجهی هستند و کاملا قابل بازیافت می باشند.
C–pvc .2
این نوع از pvc کلردار است. لوله ها و اتصالات تولید شده از c–pvc بسیاری از امتیازات u–pvc را شامل می شوند. هر دو جهت استفاده در آب آشامیدنی ایمنی کامل دارند. مقاومت بسیاربالایی در برابر فرسایش و خوردگی، دوام زیاد و مقاومت در برابر ضربات عالی دارند. با این شرایط با درون مایه کلر بالاتر از u–pvc منظم، لوله ها و اتصالات تولید شده از
c–pvc می توانند طیف والاتری از دماها را تحمل کنند.این c–pvc را به گزینه ای ویژه برای سیستم های لوله کشی آب جهت ساخت و سازهای مسکونی و ایضا تجاری تبدیل کرده است. انعطاف پذیری c–pvc فراتر از u–pvc است. لوله ها و اتصالات تولید شده از c–pvc صد درصد قابل بازیافت شدن هستند.
O–pvc.3
این تیپ بسیاری از مزایا و امتیازات u–pvc همانند مقاوم پذیری در مقابل خوردگی، محافظت از کیفیت آب، صرفه جویی در هزینه ها، بازیافت پذیری و تعادل بین مقاومت، سختی و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. لوله های تولید شده از o–pvc خصوصا در مورد ظرفیت هیدرولیک، قابلیت شکل پذیری، انتشار ترک و مقاومت مقابل ضربات و خستگی بسیار ارزنده هستند. این به این مفهوم است که o–pvc یک گزینه ویژه برای لوله های تحت فشار برای آب آشامیدنی می باشد و ایضا جهت مصارف غیر آشامیدنی مدفون همانند شبکه های آبیاری و پمپاژ فاضلاب ارزنده است. لوله ها و اتصالات این نوع، صد در صد بازیافت پذیر هستند.
Hi–‌ Pvc.4
درجه Hi‌–pvc با اضافه کردن یک مصلح و اصلاح کننده ضربه به U‌–pvc که مقاومت پذیری لوله ها را در مقابل ضربات وارده خارجی افزایش می دهد، به دست می آید.
این لوله ها، لوله های معمولی pvc با یک اصلاح کننده هستند که آن ها را در مقابل ضربات وارده خارجی مقاوم می کنند. برای اینکه دوام آن ها افزایش یابد اساسا از مخلوطی از ترکیبات از جمله pvc تشکیل شده اند. این تیپ از لوله ها از ابتدا استاندارد ها و قوانین و مقرراتی برای رعایت آن ها وجود دارد. ادله نیازهای کثیری که این لوله ها باید تامین کند این است که بیش تر برای حمل و نقل گاز طبیعی که به شدت فرار است مورد استفاده قرار می گیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد